El responsable d’Organització de Joves amb Compromís de l’Alacantí, Juan Manuel Rojas, ha explicat hui que“el govern municipal del PP encara no ha posat en marxa la majoria de les propostes en matèria juvenil que va prometre en el seu programa electoral, una actitud incomprensible davant esta situació d’emergència que viu el col·lectiu i que té la seua major expressió en una taxa d’atur propera al 55 per cent”.

Giraldo ha realitzat estes declaracions durant la roda de premsa que ha ofert hui a Alacant, junt al secretari local de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido. A continuació tots dos han registrat una moció en l’Ajuntament amb les propostes.

En este sentit, el responsable d’organització del col·lectiu jove ha assegurat que “una de les iniciatives més interessants que es proposava era que el 30 per cent de les vivendes tutelades en arrendament pel Patronat de la Vivenda foren destinades per a joves de fins 35 anys, una mesura que solucionaria, al menys en part, els problemes d’accés a un habitatge digne que registren les persones d’esta franja d’edat”.

“A més, cal recordar que des de Compromís ja s’havien fet altres propostes com destinar el stock de vivendes de la CAM a lloguers per a joves, una aportació que també va ser ignorada per l’Ajuntament, en una actitud del tot incomprensible, si tenim en compte la gravetat de la qüestió i els problemes que genera entre els joves, que cada vegada veuen més llunyana la possibilitat d’independitzar-se”, ha destacat.

Juan Manuel Rojas ha apuntat també “la possibilitat de posar en marxa un Observatori de la Joventut, que faça una radiografia fidedigna de la situació que travessen i plantejar, en conseqüència, mesures concretes i eficaces per donar resposta tant a les necessitats dels joves altament qualificats, als que només s’està donant la possibilitat d’emigrar, com als joves que no han completat la seua formació i als que se’ls estan tancant totes les portes”.

“Al mateix temps, esperem que l’Ajuntament no perda l’oportunitat d’acollir-se a iniciatives com la ‘Garantia Europea’, proposada des de la UE i que busca que els menors de 26 anys reben una bona oferta d’ocupació contínua o període de pràctiques durant quatre mesos des que es queden aturats”, ha ressaltat el responsable d’Organització de Joves amb Compromís, per a qui “la mesura no dóna òbviament una solució d’arrel al problema de l’atur juvenil, però sí contempla mesures parcials que poden ser interessants i que este Ajuntament no hauria de perdre l’oportunitat d’aplicar”.

Giraldo ha conclòs que “el que sí és evident que este equip de govern no està treballant amb totes les eines possibles per solucionar els problemes que estan patint els joves alacantins, un dels col·lectius més afectats per una crisi que no han provocat, i, en conseqüència, reivindiquem la posada en marxa d’estes polítiques juvenils”.